Aprilia SR GT 400
Aprilia betreedt het middenklasse GT-segment met de nieuwe SR GT 400. Voor de aandrijving zorgt een 36pk sterke 400cc eencilindermotor, die samen met het lichtgewicht frame voor wendbaarheid en stabiliteit en een vlotte acceleratie zorgen. De SR GT 400 biedt verder sportmotor-waardige elektronica en een gelikt uiterlijk.
BMW F 450 GS
BMW komt met een gloednieuwe F450GS. Deze middenklasse allroad is voorzien van een 420cc tweecilinder lijnmotor, goed voor 48 pk en een maximum koppel van 43 Nm. De GS staat op een 19 inch voorwiel met een 17 inch achterwiel, de veerwegen zijn voor en achter 180 mm, hetgeen hem geschikt maakt voor licht offroadgebruik. Innovaties zoals de Easy Ride Clutch (ERC), die schakelen zonder koppeling mogelijk maakt, en moderne elektronica met meerdere rijmodi maken het de rijder op deze slechts 178 kg zware motor extra gemakkelijk, terwijl het brandstofverbruik met 3,8 l/100 km toonaangevend is.
CFMOTO 1000MT-X
CFMoto heeft de nieuwe 1000MT-X onthuld, het topmodel binnen de MT-reeks. De motor wordt aangedreven door een 946 cc paralleltwin met 111 pk en 105 Nm koppel Met een drooggewicht van 199 kg en een 22,5-liter tank biedt de 1000MT-X meer dan 450 km rijbereik. Premium onderdelen als Brembo-remmen, KYB-vering, Bosch 6-assige IMU en een 8-inch TFT-scherm behoren tot de standaarduitrusting.
CFMOTO V4 SR-RR
CFMoto onthult de V4 SR-RR, een prototype voor een nieuw topmodel van de SR-reeks en toonbeeld van hun technologische ambitie. Het prototype beschikt over een 997 cc 90° V4-motor met meer dan 210 pk, een drooggewicht onder 200 kg en daarmee een pk-gewichtsverhouding van 0,86! Semi-actieve vering, een Akrapovic-uitlaat en geavanceerde elektronica zorgen voor optimale controle en veiligheid. De V4 SR-RR combineert aerodynamisch design, prestaties en futuristische technologie en vormt het platform voor toekomstige CFMOTO-modellen.
Ducati Diavel V4 RS
Ducati tilt de Diavel naar een nieuw niveau met de Diavel V4 RS. Deze wordt aangedreven door de 182 pk sterke Desmosedici Stradale-motor uit de MotoGP. Dankzij de tegengesteld roterende krukas accelereert deze Diavel in slechts 2,52 seconden van 0 naar 100 km/u. Het lage, gespierde silhouet en het uitgebreide gebruik van carbonvezel en titanium onderstrepen het op prestaties gerichte karakter. Met Öhlins-vering, gesmede wielen, een droge koppeling en Panigale-remmen combineert de Diavel V4 RS brute acceleratie met een exclusieve afwerking en onmiskenbaar Italiaans design.
Ducati Hypermotard V2 en V2SP
Ducati introduceert de volledig vernieuwde Hypermotard V2 en V2 SP. De compacte motor is lichter (-13 kg) en krachtiger (120 pk, 94 Nm koppel) dankzij de nieuwe 890 cc V2-motor met IVT-kleptiming. Het monocoque-frame integreert de motor als structureel element voor maximale lichtheid en stijfheid. Beide versies bieden geavanceerde elektronica met 6-assige IMU, Cornering ABS, Ducati Traction & Wheelie Control en vier rijmodi. De SP voegt Öhlins-ophanging, gesmede wielen en Brembo M50-remmen toe. De nieuwe Hypermotard arriveert in Europese dealers in april 2026, met speciale accessoires en Termignoni-uitlaatopties voor extra prestaties.
Ducati Monster
De vijfde generatie van de Ducati Monster is in aantocht. Het ontwerp combineert een slanker, sportiever profiel met herkenbare Monster-elementen zoals de brede tankcovers, een monozit en een korte achterzijde. De 890 cc V-twin-motor levert 111 pk en 91 Nm, met variabele inlaatkleptiming voor een breed trekkrachtgebied. Het lichte, monocoque-frame met Showa-ophanging en Brembo-remmen zorgt voor wendbaarheid en stabiliteit. Moderne elektronica biedt vier rijmodi, ABS Cornering, tractie- en wheeliecontrole. Het 5” TFT-dashboard en Ducati Multimedia-systeem verhogen gebruiksgemak. De Monster is ook leverbaar in A2-versie.
Ducati Multistrada V4 RS
De Multistrada V4 RS is de meest sportieve en geavanceerde Multistrada ooit, aangedreven door de 180 pk sterke Desmosedici Stradale-motor met droge koppeling. Het titanium subframe, de gesmede wielen en diverse carbon onderdelen zorgen voor een lager gewicht en een dynamische rijervaring. Dankzij Öhlins Smart EC 2.0-vering, een Akrapovič-demper en het nieuwe Ducati Vehicle Observer-algoritme levert de V4 RS precisie en controle op topniveau. Geproduceerd in een genummerde reeks combineert deze Multistrada circuitprestaties met het comfort en de veelzijdigheid van Ducati’s ultieme toermachine.
Ducati Panigale V4 R
Ducati presenteert de nieuwe Panigale V4 R, het summum van zijn race-ervaring in MotoGP en WorldSBK. Deze genummerde superbike is uitgerust met de 998 cc Desmosedici Stradale R-motor, goed voor 218 pk (tot 239 pk met racekit) en een topsnelheid van 330 km/u. Innovaties als Corner Sidepods, de Ducati Racing Gearbox met Neutral Lock en het Ducati Vehicle Observer-systeem brengen pure racetechniek naar de straat. Met verbeterde aerodynamica, Öhlins-vering en Brembo Hypure-remmen is de Panigale V4 R Ducati’s meest geavanceerde superbike ooit.
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati introduceert de Multistrada V4 Rally 2026, de ultieme avontuurlijke allrounder voor lange reizen. De motorfiets combineert het 1.158 cc V4 Granturismo-motorblok met 170 pk, een lichtgewicht aluminium chassis en offroad-capaciteiten zoals lange veerweg, versterkte bescherming en spaakvelgen. Nieuwe technologieën zoals Forward Collision Warning, radargestuurde Adaptive Cruise Control, Ducati Vehicle Observer en Automatic Lowering Device verhogen veiligheid en gebruiksgemak. Met verbeterde semi-actieve vering, ABS en ergonomie biedt de V4 Rally comfort voor bestuurder en passagier.
Honda CB1000GT
Honda breidt zijn sporttourer-assortiment uit met de CB1000GT. Voor de aandrijving zorgt een 150 pk sterke, 1000cc viercilindermotor. De standaarduitrusting is indrukwekkend: Showa-EERA™ elektronische vering, dubbele 310 mm remschijven met Cornering ABS via een 6-assige IMU, een verstelbaar windscherm, koffers, cruise control, verwarmde handvatten, een middenbok en een quickshifter. Het vijf-inch TFT-display met Honda RoadSync, Smart Key en automatische richtingaanwijzers met ESS maken dagelijks gebruik comfortabel en veilig.
Honda WN7
Honda introduceert de futuristisch ontworpen WN7, haar eerste productie-elektrische motor. De 9,3 kWh High Voltage-batterij levert een actieradius tot 140 km (WMTC) en drijft een vloeistofgekoelde motor van 50 kW met 100 Nm koppel aan. Het achterwiel wordt via een riem aangedreven. Snelladen van 20% naar 80% duurt 30 minuten en voegt 89 km toe, thuisladen duurt 2,4 tot 5,5 uur. De WN7 beschikt over Showa-ophanging, vier rijmodi, vier deceleratieniveaus, SSLA, Cornering ABS en Honda Selectable Torque Control. Het 5-inch TFT-display met RoadSync-app, LED-verlichting en Smart Key maken hem compleet.
Honda V3R 900 E-Compressor Prototype
Op de EICMA 2025 in Milaan presenteert Honda het V3R 900 E-Compressor Prototype, een baanbrekende motor met een V3-motor en elektrische compressor. Met een 900cc watergekoeld blok levert de motor koppel van een 1.200cc-motor, terwijl hij compact en milieuvriendelijk blijft. Het ontwerp combineert asymmetrische kuipdelen met het nieuwe “Honda Flagship WING”-embleem.
Honda CUV e:
Indian Sport Scout RT
De nieuwe Indian Sport Scout RT combineert het iconische Scout-DNA met een modern en agressief design. De 1250cc V-twin levert 94 pk, terwijl het stalen buizenframe duurzaamheid en rijcomfort biedt. Vergrendelbare zijkoffers van 37 liter maken weekendtrips eenvoudig, de kuip beschermt de rijder tegen wind. Nieuwe spatborden, stuurkuip en glanzend zwarte risers zorgen voor een complete look. Het sportieve solozadel ondersteunt de onderrug, terwijl het 19-inch voorwiel wendbaarheid en stijl toevoegt.
Indian Sport Scout Sixty
Indian Motorcycle breidt de Scout Sixty-lijn uit met de nieuwe Sport Scout Sixty. Dit sportieve model combineert iconisch Amerikaans design met een agressievere styling en verbeterde rijprestaties. Het Mini Ape-stuur en geïntegreerde risers zorgen voor betere controle, terwijl het sportieve zadel comfort biedt voor langere ritten. Een stuurkuip beschermt tegen wind en voegt een stijlvolle, fabriek-af look toe. De Sport Scout Sixty kenmerkt zich daarnaast door een lage zithoogte, laag zwaartepunt en 19-inch voorwiel. De 999cc V-Twin levert 85 pk, maar is leverbaar in A2-specificatie.
Kawasaki Z650 S
Kawasaki presenteert de Z650 S, een vernieuwde versie van de populaire naked bike. De 649 cc paralleltwin levert soepel koppel bij lage en middelhoge toeren, ondersteund door Assist & Slipper Clutch, instelbare Traction Control en optionele Quick Shifter. Het lichtgewicht trellis-frame, korte wielbasis en nieuw “fat-bar” stuur zorgen voor wendbare handling en een comfortabele rijpositie. Breder kuipwerk, gelaagde zijpanelen en LED-verlichting benadrukken het Sugomi-design. Het 4,3’’ TFT-display biedt twee lay-outs en connectiviteit via Rideology App, waardoor rijders alle motorinformatie en spraakbesturing eenvoudig kunnen gebruiken.
Kawasaki KLE500
Na dertig jaar keert een icoon terug: de Kawasaki KLE500. De volledig nieuwe allroad combineert klassiek off-road DNA met moderne technologie en comfort. De 451cc paralleltwin levert een soepel koppel, terwijl het lichte stalen frame en de lange veerwegen van 210 mm voor een 200 mm achter zorgen voor wendbaarheid op én naast de weg. Met verstelbaar windscherm, spaakwielen in 21” en 17” en uitschakelbaar ABS is de KLE500 klaar voor elk avontuur. Verkrijgbaar als standaardversie en luxere SE met TFT-display en extra uitrusting.
Kawasaki Z900RS
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki introduceert de vernieuwde Ninja ZX-10R, een superbike die al meer dan twintig jaar symbool staat voor topprestaties en zeven WorldSBK-titels. Het 2026-model heeft een geavanceerd aeropakket dat tot 25% meer downforce genereert, een scherpere look en verbeterde handling. De 998cc vier-in-lijn motor voldoet aan Euro5+ zonder prestatieverlies en wordt ondersteund door uitgebreide rijhulpsystemen zoals Traction Control, Launch Control, Bochten ABS en vier rijmodi. Nieuw zijn een modern 5” TFT-display met spraakbediening en Turn-by-Turn navigatie. Voor racers is er de ZX-10RR met Pankl-zuigers, titanium drijfstangen en Supercorsa V3-banden.
Kawasaki Z1100
Kawasaki brengt een icoon terug met de nieuwe Z1100 en Z1100 SE. De Supernaked krijgt een krachtiger 1.099 cc vier-in-lijn met meer koppel, verfijnde gasrespons en moderne elektronica, waaronder Quickshifter, Cruise Control en Traction Control. Dankzij een zes-assige IMU biedt de Z1100 nu ook hellingshoek-ABS en KCMF. Het agressieve Sugomi-design, nieuwe 5” TFT-display en verbeterde ergonomie maken hem compleet. De SE-versie voegt Brembo-remmen en Öhlins-vering toe.
Norton Manx R
Peugeot 103
Peugeot Motocycles brengt een elektrische versie van de iconische 103, een moderne herinterpretatie van de cultklassieker. De 103 combineert een licht aluminium monocoque-frame, een enkelzijdige, aluminium achterbrug met een elektrische aandrijving. De 125cc-equivalent heeft een uitneembare 2,2 kW batterij, goed voor een bereik tot 65 km. De 103 wordt volledig geproduceerd in Frankrijk.
QJMOTOR SRK 921
De QJMOTOR SRK 921 is een high-performance sport-naked ontwikkeld in samenwerking met Marzocchi en Brembo voor optimale stabiliteit en precisie. De 921 cc viercilindermotor levert 127,9 pk, een Marzocchi upside-down voorvork en externe achterschokdemper zorgen voor de controle. Elektronica zoals tractiecontrole, cruisecontrol, quickshifter, ride-by-wire en launch control verhoogt rijervaring en veiligheid. Brembo Stylema-remmen, Pirelli Diablo Rosso-banden en een 5” TFT-scherm met Bluetooth completeren deze sportieve machine.
QJMOTOR SRK 421 RR
Met de SRK 421 RR introduceert QJMOTOR een toegankelijke supersportmotorfiets voor A2-rijbewijshouders. De 421 cc viercilindermotor levert 77,5 pk, gecombineerd met een verstelbare Marzocchi upside-down-voorvork en een hydraulisch verstelbare achterschokdemper. Veiligheid en controle zijn verzekerd dankzij dubbele schijfremmen met Brembo radiale remklauwen. Het 5” TFT-scherm biedt Bluetooth-connectiviteit.
QJMOTOR SRT 450 RX
De SRT 450 RX van QJMOTOR is een lichte allroad in het A2-segment. De 450 cc tweecilindermotor levert 47,6 pk. Een Marzocchi upside-down-voorvork en verstelbare achterschokdemper zorgen voor de wegligging, Brembo-remmen met ABS en tubeless banden garanderen veiligheid op elke ondergrond. Het 5” TFT-scherm met Bluetooth combineert moderne technologie met gebruiksgemak, waardoor de SRT 450 RX ideaal is voor zowel offroad- avonturen als dagelijkse ritten.
QJMOTOR SRT 800 RX
De SRT 800 RX van QJMOTOR is een sportieve allroad in het populaire middensegment. De 799 cc tweecilindermotor levert 95,2 pk. De wegligging wordt verzorgd door een verstelbare Marzocchi upside-down-voorvork en een verstelbare achterschokdemper. Voor veiligheid zorgen dubbele Brembo-remmen en tubeless banden. Geavanceerde elektronica zoals tractiecontrole, cruisecontrol, quickshifter, ride-by-wire en launch control verhogen rijervaring en veiligheid. Het 7” TFT-display met Bluetooth biedt moderne connectiviteit. De SRT 800 RX is ook beschikbaar als A2-variant.
QJMOTOR SRV 600 V2
De SRV 600 V2 is een A2-compatibele V-twin cruiser. De 550,4 cc-motor levert 50,3 pk, terwijl het rijwielgedeelte met upside-down voorvork en dubbele hydraulische achterschokdempers zorgt voor soepele en stabiele rijeigenschappen. Elektronica zoals tractiecontrole en een LCD-display met Bluetooth-connectie biedt zowel veiligheid als gebruiksgemak.
Suzuki SV-7GX
Suzuki breidt zijn gamma uit met de gloednieuwe SV-7GX, een crossover die het beste van de SV650 en V-Strom 650XT combineert. De SV-7GX is gebouwd rond Suzuki’s beproefde 90° V-twin met 645 cc inhoud, die een maximum vermogen van 73 pk @ 8500 tpm koppelt aan een stevig koppel van 64 Nm @ 6800 tpm. De SV-7GX voorzien van ride-by-wire, drie rijmodi, tractiecontrole en een quickshifter. Met zijn lichte vakwerkframe, een rechte zithouding en verstelbaar windscherm biedt de motor wendbaarheid en comfort voor zowel stad als langere toerritten, terwijl de lage zithoogte van 795 mm de motor zeer toegankelijk maakt. De moderne TFT-display, LED-verlichting en smartphoneconnectiviteit maken de SV-7GX compleet.
Triumph Scrambler 400 XC
Triumph breidt zijn 400cc Modern Classic line-up uit met de nieuwe Scrambler 400 XC, een avontuurlijke allrounder met authentiek Scrambler-DNA en robuuste offroad-capaciteiten. Het model heeft spaakwielen (19"/17"), tubeless banden, een hoog voorspatbord, een flyscreen en handbeschermers. De 400cc TR-paralleltwin levert 40 pk en 37,5 Nm, gecombineerd met zesversnellingsbak, slip & assist-koppeling en moderne elektronica inclusief offroad ABS en tractiecontrole.
Triumph Scrambler 900
Het 2026-model van de Scrambler 900 beschikt over een verbeterd chassis met gegoten aluminium swingarm, Showa-vering, lichtgewicht aluminium velgen en Metzeler Tourance dual-purpose banden voor betere wendbaarheid en precisie. Nieuwe technologie zoals hellingshoekgevoelig bochten-ABS, tractiecontrole, ride-by-wire met drie rijmodi en een modern TFT-dashboard verbetert de rijervaring. De 900cc Bonneville-twin levert 65 pk en 80 Nm. Eventueel is er een A2-kit verkrijgbaar.
Triumph Trident 800
De geheel nieuwe Trident 800 is een naked roadster met een gloednieuwe 798cc-driecilindermotor, die 115 pk en 84 Nm levert. De Trident combineert lichtgewicht wendbaarheid met high-end componenten zoals verstelbare Showa-vering, radiale remmen en Michelin-banden. Dankzij drie rijmodi, hellingshoekgevoelige ABS en tractiecontrole, Triumph Shift Assist en Bluetooth-connectiviteit biedt de Trident 800 een moderne, adrenalinevolle rijervaring.
Triumph Bonneville Bobber
Triumph Motorcycles presenteert de 2026 Bonneville Bobber, een evolutie van de iconische custom classic. De nieuwe Bobber krijgt een grotere 14-liter tank, vernieuwd kuipwerk en een breder zweefzadel voor extra comfort. Moderne technologieën, zoals hellingshoekgevoelig bochten-ABS, tractiecontrole en een LED-koplamp, zijn naadloos geïntegreerd in het minimalistische design. De 1.200cc Bonneville-twin levert 78 pk en 106 Nm en is nu ook beschikbaar in A2-uitvoering.
Triumph Bonneville Speedmaster
Met de Bonneville Speedmaster presenteert Triumph een verfijnde Britse cruiser met verbeterde toercapaciteiten en moderne technologie. De motor krijgt een grotere 14-liter tank, bredere zadels voor rijder en passagier, en een rechter stuur voor een natuurlijke zithouding. Nieuwe functies zoals hellingshoekgevoelig bochten-ABS, tractiecontrole, cruisecontrol en USB-C-aansluiting verhogen comfort en veiligheid. Het 1200cc Bonneville-twinblok levert 78 pk en 106 Nm, eventueel is er een A2-restrictorkit.
Triumph Bonneville T100, T120 & T120 Black
Triumph Motorcycles presenteert de vernieuwde Bonneville T100, T120 en T120 Black, die tijdloos design combineren met moderne technologie. Alle modellen zijn uitgerust met hellingshoekgevoelig “Optimised Cornering ABS”, tractiecontrole, cruisecontrol en een USB-C-aansluiting. De T100 heeft een 900cc Bonneville-twin (65 pk), terwijl de T120 en T120 Black een 1200cc High Torque-paralleltwin leveren (80 pk, 105 Nm). Voor het eerst zijn de T120-modellen A2-compatibel dankzij een optionele restrictorkit.
Triumph Scrambler 1200 XE
Voor 2026 kreeg de Scrambler 1200 XE voor 2026 een premium upgrade van vering en technologie. Het model beschikt over een 47 mm Showa-voorvork, dubbele Öhlins RSU’s, Brembo-remmen en geoptimaliseerd bochten-ABS. De 1.200 cc ‘High Power’ Bonneville-twin levert 90 pk en 110 Nm koppel, gecombineerd met zes rijmodi, inclusief Off-Road Pro.
Ultraviolette X-47 Crossover
Ultraviolette zet een nieuwe standaard in elektrische mobiliteit met de X-47 Crossover, ’s werelds eerste motorfiets met geïntegreerde radar en dual-camera dashcams. Het luchtvaart-geïnspireerde design combineert ergonomie, koppel en veelzijdigheid voor stads- en lange-afstandsrijders. Het Advanced Rider Assistance System (ARAS) biedt dodehoekbewaking, rijstrookhulp, inhaalalerts en botsingswaarschuwingen. De X-47 beschikt over de krachtigste luchtgekoelde boordlader ter wereld, negen niveaus regeneratief remmen, tractiecontrole en UV Dynamic Stability Control.
Yamaha NMAX 155 Tech MAX
Yamaha breidt zijn sportscooter-serie uit met de NMAX 155 Tech MAX, voorzien van de innovatieve YECVT-transmissie (Yamaha Elektrische Continu Variabele Transmissie) met Sport- en Town-modus en een Downshift-functie voor krachtiger accelereren. Het 155cc Blue Core-motorblok biedt soepele prestaties met laag brandstofverbruik. Het premium model beschikt over een 4,2-inch connected TFT-dashboard met Garmin-navigatie, een lederlook-zadel, LED-verlichting, 13-inch aluminium wielen en ABS-remmen. Met comfortabele vering, royale opbergruimte en dynamisch MAX-design richt de NMAX 155 Tech MAX zich op A1-rijders die van sportief en praktisch rijden houden.
Yamaha Ténéré 700 World Raid
Y-AMT voor Yamaha TRACER 7 en TRACER 7 GT
Voor 2026 kunnen de TRACER 7 en Tracer 7 GT worden geleverd met Yamaha’s Automated Manual Transmission (Y-AMT). Hiermee kun je automatisch schakelen of handmatig via een met de vinger bediende tuimelschakelaar. Het Y-AMT systeem werkt samen met de elektronische functies van Yamaha Ride Control (YRC).
Yamaha XSR900
Yamaha heeft de XSR900 GP 2026 onthuld, een eerbetoon aan legendarisch coureur ‘King’ Kenny Roberts, de eerste Amerikaanse wereldkampioen in de 500 cc-klasse. De nieuwe editie van Yamaha’s Sport Heritage-serie combineert retro GP-styling met moderne technologie. De motor is voorzien van het koppelrijke CP3-motorblok, een op races geïnspireerde kuip en een opvallende Legend Yellow-livery met klassieke zwarte speedblocks – een directe knipoog naar Roberts’ iconische YZR500. De XSR900 GP is ook leverbaar in Legend Red.
Yamaha R7
Voor 2026 is het rijwielgedeelte van de Yamaha R7 geoptimaliseerd. De rijpositie is eveneens verbeterd, bovendien kreeg de R7 SpinForged wielen met Bridgestone-banden. De R7 beschikt over een IMU en een range elektronische rijhulpsystemen, waaronder YRC-rijmodi, bochtafhankelijke tractiecontrole, slide control en Brake control, launch control, lift control en de derde generatie Quick Shifter. Ook heeft de R7 nu een 5”TFT-display. De 689 cc CP2 geeft zijn vermogen door aan een verbeterde transmissie met meer schakelnokken op de vierde, vijfde en zesde versnelling. Connectiviteit via Y-TRAC Rev-app biedt de R7 zowel op de weg als op het circuit een verfijnde, dynamische en volledig aanpasbare supersportervaring.