2026-Yamaha-YZF700R7-EU-Icon_Blue-Action-001-03

De evolutie van RWorld.

2026 R7

De nieuwe R7 biedt een combinatie van de veelgeprezen 689 cc CP2-motor van Yamaha en geavanceerde, van de R1 afgeleide technologie, waaronder een 6-assige IMU, YCC-T-gashendel en YRC-rijmodi. In combinatie met een verfijnd chassis en wendbaar rijgedrag levert dit een perfect uitgebalanceerde Supersport-ervaring op waarvan meer rijders dan ooit kunnen genieten.

Racen zit in de kern van Yamaha’s DNA en de nieuwe R7 zet deze traditie voort. Hij combineert de beproefde kracht van de CP2 met elektronica afkomstig van de R1 en ver jnde rijeigenschappen. Het resultaat is een wendbare, opwindende supersportmotor die vertrouwen wekt en elke rit tot een feest maakt. Geavanceerde, van de R1 afgeleide elektronica tilt de R7 naar een hoger niveau.

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-001-03

Sportief koppelrijk CP2- motorblok van 689 cc

Het 689 cc motorblok van de R7 levert 73,4 pk bij 8.750 tpm en voor een pittige acceleratie en een soepel, lineair koppel. De crank van 270° biedt een responsief gevoel met een karakteristiek CP2-geluid. De Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) zorgt voor een nauwkeurige vermogensafgifte, voor zekerheid en controle bij elke posltiebeweging, zowel op de weg als op het circuit.

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-002-03

Op basis van R1 ontwikkelde 6- assige IMU

Op basis van R1 ontwikkelde 6-assige IMU Voor het eerst beschikt de R7 over Yamaha's van de R1 afgeleide 6-assige IMU. Technologie van raceniveau die echte Supersport-kennis naar de middengewichtklasse brengt. De geavanceerde elektronische rijhulpsystemen van de R7 maken gebruik van continue metingen van bewegingen en hellingshoeken voor precisie, vertrouwen en controle in elke bocht.

 

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-003-03

Yamaha Ride Control met aanpasbare instellingen

Met Yamaha Ride Control (YRC) kunnen rijders het karakter van de R7 aanpassen aan hun stemming of het moment. Drie fabrieksstanden - Sport, Street en Rain - worden aangevuld met twee volledig aanpasbare setups via de MyRide app, waarmee rijders de vermogensafgifte en elektronische ondersteuning nauwkeurig kunnen afstellen

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-007-03

Hellingsgevoelige rijhulpmiddelen waaronder Traction Control, Slide Control en Brake Control

De hellingsgevoelige systemen Traction Control, Slide Control en Brake Control werken naadloos samen met de van de R1 afgeleide 6-assige IMU van de R7 en houden continu beweging en grip in de gaten. Elk systeem doet zijn werk subtiel, zonder verrassingen, verbetert de stabiliteit en stelt rijders in staat om vol zelfvertrouwen hun grenzen te verleggen op de weg of op het circuit.

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-005-03

Stijver en wendbaarder chassis

Bijna elk element van het frame van de nieuwe R7 is ver fijnd, van de buisindeling en wanddikte tot verstevigingspunten om de stijfheid te verbeteren terwijl het gewicht hetzelfde blijft. De volledig verstelbare 41 mm upside-down voorvork is nu voorzien van lichtgewicht aluminium zuigerstangen om het gewicht te verlagen voor een scherpere respons en nauwkeurig, wendbaar rijgedrag.

2026-Yamaha-YZF700R7-EU-NA-Detail-006-03

Vernieuwde, comfortabelere rijpositie

Vernieuwde ergonomie maakt de nieuwe R7 gemakkelijker om elke dag mee te leven. Het verplaatste stuur en de brandstoftank met een nieuwe vormgeving bieden je meer bewegingsvrijheid. De verlaagde zithoogte van 830 mm en de voetsteunen in R1-stijl zorgen voor een stabiel en ontspannen gevoel, of je nu deelneemt aan het stadsverkeer, rondjes rijdt op het circuit of weer op weg naar huis rijdt na een lange tocht.