Nieuwe features Honda CB125R MY24

  • De CB125R krijgt een splinternieuw TFT-kleurenscherm zoals op de CB1000R, dat bediend wordt door volledig nieuwe knoppen
  • Voor 24MY zal de CB125R beschikbaar zijn in het nieuwe Matt Cynos Gray, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic en Pearl Splendor Red
  • Nieuwe, grote logo’s in bijpassende kleuren vormen de kers op de taart
  • CB125R is nu EURO5+ conform
  • Geschikt voor A1 rijbewijs
Honda CB125R Splinternieuw TFT-kleurenscherm - MotoPort Echt

Splinternieuw TFT-kleurenscherm

Bovenop de extra premium touch die het nieuwe 5-inch TFT-kleurenscherm van de CB1000R ‘m bezorgt, krijgt de CB125R voor 24YM ook vier opvallende, nieuwe kleurstellingen die ervoor zorgen dat hij zich de komende jaren zal blijven onderscheiden van de massa.

Het nieuwe kleurenscherm biedt de rijder de keuze uit vier lay-outs, waarop je onder meer je snelheid, het toerental, de gekozen versnelling en het makkelijk afleest; de schakelindicator is overigens instelbaar. Het scherm is gekoppeld aan geheel nieuwe knoppen op de linker stuurhelft, die zowel stijlvol als intuïtief te bedienen zijn.

Grote CB125R-logo's

De 24YM CB125R zal verkrijgbaar zijn in vier nieuwe kleurtjes: Mat Cynos Gray, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic en Pearl Splendor Red met meegelakt achterste kuipwerk. Alle kleurstellingen krijgen ook bijpassende, grote CB125R-logo's op de radiatorkappen en negatief gekleurde Honda Wing-logo's op de tank. De enige uitzondering is het kleurenschema Matt Cynos Gray Metallic, dat uniek is in de line-up, met goudkleurige CB125R- en Honda Wing-logo's op respectievelijk de radiatorkappen en de tank.

Geheel nieuwe motor

Voor 21YM kreeg de CB125R een geheel nieuwe motor die een flink vermogen levert van 11,0 kW en een koppel van 11,6 Nm. Hij kreeg ook de 41mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD-vork aangemeten van zijn Neo Sports Café-broer, de CB650R, die ophanging van een echte 'big-bike' naar een 125cc-motor brengt.

De nieuwe EURO5+-emissiedoelstellingen, die eind 2024 een wettelijke vereiste zullen worden, omvatten de introductie van nieuwe ‘on-board’-monitoring van de katalysator, het verlagen van de drempel voor het identificeren van een fout en daarom het eerder waarschuwen van de eigenaar, strengere geluidsbeperkingen en verbetering van de uitlaatemissies op lange termijn.