MotoPort Service en garantie

Bij MotoPort staat service hoog in het vaandel en hier willen we je dan ook zo goed mogelijk bij ondersteunen!

Onder service verstaan we:

1.    Veel voorkomende problemen (en hoe ze op te lossen)
2.    Antwoord op vragen
3.    Garantieprocedure
4.    Garantie binnen de garantietermijn
5.    Service buiten de garantietermijn
6.    Retourneren/ ruilen

1. Veel voorkomende problemen (en hoe ze op te lossen)

Hier een lijstje met veel voorkomende garantiegevallen zoals een kapotte rits, een gat in een Gore-tex jas of broek met linkjes naar de producten waarmee deze garantiegevallen op te lossen zijn of naar informatiestukjes zoals bijvoorbeeld wanneer een Gore tex jas lekt dat je deze even een keer moet wassen etc.

De rits van mijn motorjas of -broek is stuk.
Bij MotoPort heb je een reparatieservice die dit netjes voor je oplost, ook bij Gore-tex kleding. Ga naar je MotoPort winkel of vul het contactformulier in en stel je vraag. Wist je dat je in de webshop losse runners voor ritsen kunt kopen? Soms is hij stuk en soms is de puller te klein om met je handschoen vast te pakken. Vervang hem dan voor een grotere of langer puller.
Ik stond iets te dicht bij de hete uitlaat en heb nu een brandgat in mijn textiel broek.
Is het gat klein, dan kun je het snel en eenvoudig oplossen met een waterdicht Gore-tex reparatiesticker. Is het gat te groot (meer dan 5 cm) dan kunnen we dit voor je repareren. Hiervoor kun je een kostenindicatie opvragen. Vul het contact formulier in en we lossen het voor je op.
Onderhoud motorkleding
Hoe onderhoud ik mijn leren jas of broek ? Kan ik mijn Gore-tex motorpak wassen, waarmee en hoe vaak mag dat? Lees
hier meer over het onderhoud van je kostbare motorkleding, handschoenen en laarzen. Tal van vestigingen hebben een wasservice voor motorkleding. Welke vestigingen dat zijn zie je hier
Levens duur motorhelm
Hoe lang gaat mijn helm mee? Lees hier meer over de levens duur van een motorhelm

2. Antwoord op vragen

Hulp bij vragen over een bepaald product en mocht je er niet helemaal zelf uit komen? Neem dan telefonisch (maandag t/m vrijdag tussen 09:00u en 16:30u) of via de mail contact met ons op. We helpen je graag verder!

3. Garantieprocedure

Op de via de webshop geleverde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten. Voldoet een product niet, dan heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Bij een defect aan het geleverde product/de geleverde producten kun je deze rechtstreeks retour sturen naar MotoPort Europe BV op bovenstaand adres, gebruikmakend van het retourformulier. Ook kun je je wenden tot een van de vestigingen/servicepunten van MotoPort in Nederland. Zorg er dan voor dat je je (kopie-) factuur of bankafschrift waarop de betaling staat kunt overleggen.
Uiteraard kun je je bij de vestigingen van MotoPort te allen tijden melden voor een professioneel advies over het door jou gekochte product.

4.  Garantie binnen de garantietermijn.

Dit houdt in dat een product dat binnen de garantietermijn valt gratis via jouw- of de dichtstbijzijnde MotoPort winkel naar het hoofdkantoor toe kan worden gestuurd zodat er naar het product beoordeeld kan worden en het product gerepareerd of vervangen kan worden.
Op deze merken is bij MotoPort de volgende termijn van toepassing (bij normaal gebruik, vanaf datum aankoopbewijs, welke mee gestuurd dient te worden):
-    DIFI: 2 jaar garantie
-    DANE: 2 jaar garantie
-    BAYARD: 2 jaar garantie

Genoemde garantietermijnen betreft de fabrieksgarantie of door MotoPort aangeboden verkopersgarantie. Deze doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Coulance op gebruiksonderdelen zoals ritsen, klittenband, knopen, koordjes etc. bedraagt 6 maanden.

 Uitgesloten van boven genoemde garantie zijn:

  • Slijtage door gebruik
  • Onjuist gebruik
  • Moedwillig misbruik
  • Verkeerde reinigingsmethoden
  • Geen onderhoud
  • Val-, ongeval schade
  • Eigen aanpassingen
  • Opzet of nalatigheid       
  • Inwerking van vocht
  • Stoten/krassen (helmen)

5. Service buiten de garantietermijn.

Hiermee is het mogelijk om service te verkrijgen op onze merken (Difi, Dane en Bayard) zelfs wanneer het garantietermijn is komen te vervallen (zie hierboven). Voor deze service wordt een onkostenvergoeding gerekend die afhankelijk is van het product en de reparatie hiervan. Voor deze service raden we aan om ons even te bellen of te mailen om zo wat meer informatie te verkrijgen met betrekking tot de onkosten en de logistiek om jouw product naar ons toe te krijgen.

6. Retourneren/ ruilen

Bestellingen bij MotoPort Europe BV hebben een zichttermijn van 100 dagen, deze start de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn retourneren. Ook actieartikelen en artikelen uit de opruiming kun je binnen de zichttermijn retourneren, tenzij anders vermeld.

Bij retournering zal het voor het product betaalde bedrag en de verzendkosten terugbetaald worden, dit uitsluitend wanneer verzendkosten voor de bestelde artikelen betaald zijn (van toepassing voor orders onder de € 30,-). Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:

  • Binnen 100 dagen na ontvangst terugsturen, of aangeven dat je van de koop wilt afzien. Na die melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  • In originele verpakking (indien mogelijk), onbeschadigd, ongebruikt en compleet (passen van kleding wordt niet gezien als gebruikt). Makkelijk kopieerbare producten (zoals DVD’s, CD’s) kunnen allen geretourneerd worden als de verzegeling nog in tact is. Maatwerk is uitgesloten.
  • Producten kunnen via een PostNL postkantoor of Business Point geretourneerd worden. Ook kun je naar het door jou opgegeven servicepunt gaan om het product te ruilen. Je dient dan alle documenten en verpakkingen mee te nemen, anders kan een servicepunt een artikel niet ruilen of retour nemen.
  • Ruiling bij een vestiging is uitsluitend mogelijk tegen artikelen van minimaal hetzelfde aankoopbedrag. Servicepunten geven geen geld retour. Indien toch gekozen wordt voor een goedkoper artikel, dan dient dat volledig afgerekend te worden. Het artikel met de hogere verkoopprijs kan naar het hieronder vermelde retouradres teruggestuurd worden. Geld zal dan via de webshop terugbetaald worden.
  • Bij iedere bestelling die via de website geplaatst wordt, wordt een retourformulier gevoegd. Voeg altijd het retourformulier en de pakbon bij je retourartikel, inclusief opgave van de reden van het retourneren (niet verplicht).
  • Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
  • Zo snel mogelijk en uiterlijk binnen uiterlijk 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending van ons terug (dit als verzendkosten betaald zijn).
  • Retour- en garantiepakketten dienen gefrankeerd teruggestuurd te worden. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de consument.
  • Ruilen bij MotoPort Europe kan 1 keer kosteloos. Bij een 2e ruiling of retournering zal een bijdrage in de retourverzendkosten berekend worden.
  • MotoPort kan een schadevergoeding in rekening brengen indien consument meer gedaan heeft dan nodig is om het product te beoordelen.

Retouren en ruilingen kunnen ingestuurd worden naar:
MotoPort Europe BV
De Amert 704
5462 GH Veghel
Het retourformulier kan hier gedownload worden.