Voor de ontdekkingsreiziger

De V-Strom 1050 en 1050XT zijn gemaakt voor de echte ontdekkingsreiziger en is nu al de meest geavanceerde V-Strom ooit. Voorzien van het allernieuwste assistentiesysteem, meer vermogen en talloze technische updates, rij je comfortabel en in stijl het avontuur tegemoet.

Suzuki V-Strom 1050XT - Action 04

Technische details

Het design van de V-Strom 1050 is afgeleid van de legendarische DR-Z, maar met de laatste technische snufjes. Zo is de kopklamp voorzien van LED verlichting, een verticale indeling voor dim- en grootlicht en is het stuur voorzien van nieuwe bedieningsunits. Daarnaast heeft de V-Strom 1050 meer vermogen in de vorm van een V-Twin blok met 107 pk bij 8500 t.p.m. Met het Suzuki Intelligent Ride System , waarmee je o.a. het doorslippen van het achterwiel kunt voorkomen.

Daarnaast wordt continu de wielsnelheden gemeten door het tractiecontrolesysteem, welke ook de stand van de gasklep en de versnelling checkt. De tractiecontrole kan in 3 standen worden gezet: Stand 1, sportieve rijstijl met minimale interventie, Stand 3 rijden op natte wegen met maximale tractiecontrole en stand 2 met de beste balans voor in de stad en onder reguliere wegcondities. Voor off-road rijden kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld. De Suzuki Drive Mode Selector is gekoppeld aan de tractiecontrole, waarmee je drie gasreactie van soft tot direct kunt aanpassen.

Suzuki V-Strom 1050XT- Display

Voor heeft de V-Strom 1050 dubbele remschijven van 310 mm in diameter en Tokico-vierzuigerremklauwen. De remschijf achter heeft een diameter van 260 mm. Deze wordt geremd door een remklauw met een enkele zuiger.
De V-Strom 1050XT heeft daarbovenop een gecombineerd remsysteem, waarbij bij het inknijpen van voorrem ook het achterwiel gedoseerd afgeremd. ABS op beide versies voorkomt blokkerende wielen – wel zo prettig als je toch een noodstop moet maken.

En de 1050XT heeft nog een serie extra assistentiesystemen, zoals ABS dat rekening houdt met bochten. Of wat denk je van Slope Dependent Control voor een goede verdeling van de remkracht op een helling. Hill-Hold Control helpt je om op een helling vanuit stilstand weg te rijden. Load Dependent Control past de remwerking aan op wisselende belading. Voor net dat beetje extra vertrouwen als je de grenzen van zijn prestaties en mogelijkheden opzoekt.

Suzuki V-Strom 1050XT - Action 02

De V-Strom 1050 heeft een zithoogte van 885 mm (850mm voor 1050XT) De 1050XT heeft standaard een 20mm in hoogte verstelbaar zadel, dit is een optie voor de standaard 1050. Door de rechte zithouding, zit je extra comfortabel en kun je langere ritten maken.

Je kunt de V-Strom 1050 aankleding met meer dan 50 accessoires, waaronder LED mistlampen, handkappen en valbescherming.

Suzuki V-STROM 1050 en V-STROM 1050 XT

Suzuki V-Strom 1050 / 1050XT kopen?

De volgende MotoPort vestigingen hebben het Suzuki dealerschap