Yamaha XSR900 - Static 03

Klaar om je fantasie op los te laten

Wat met de 700cc twin kan, kan met de 900cc driecilinder ook. Dus heeft Yamaha naast de XSR700 ook een XSR900 gepresenteerd, voorzien van diezelfde driecilinder als in de MT, Tracer en Niken. De motor is kant en klaar om je fantasie volledig op los te laten. Daarom is ook de XSR900 weer voorzien van foefjes als een demontabel subframe, een tank met uitwisselbare covers en nog veel, veel meer.

Yamaha XSR900 - Midnight Blacl

Aangepast voor custombouwers

Het frame is opnieuw gebaseerd op het frame van de MT met hetzelfde blok, maar aangepast voor de custombouwers. Om mee te rijden is het opnieuw precies gelijk, het verschil zit net als bij de XSR700 in de zithouding. Bovendien was de XSR stiekem eerder met elektronica als verschillende standen tractiecontrole en vermogensafgifte dan de MT, alhoewel niet voor lang.

 

Yamaha XSR900 - Action 02

Basis voor oneindig veel variaties

Met de XSR heeft Yamaha een basis voor oneindig veel variaties. Twee daarvan zijn de Sport en de nog extremere Abarth. De Sport is net als de XSR700 een net wat alternatieve kijk op de XSR, maar de Abarth is wat anders. Zoals de naam al zegt, leunt de motor een beetje op de samenwerking die Yamaha en Abart al een aantal jaren heeft en nu werd het tijd voor een speciaal model, in exact dezelfde kleuren als de auto. Maar behalve dat heeft Yamaha ook nog getoverd met een compleet andere achterkant, een ouderwets stuurkuipje en een klassiek M-stijl stuur. Dat is wel echt iets anders vergeleken met het rechte stuur van het origineel en het model zal dan ook niet voor iedereen weggelegd zijn. Om het exclusief te houden is de oplage ook nog eens gelimiteerd en zijn alle motoren genummerd. Je koopt dus wel iets echt bijzonders.