De toekomst

Er zijn veel nieuwe merken die elektrische motorfietsen op de markt brengen, maar de meeste merken zijn geen lang leven beschoren. Dat ligt doorgaans aan de prijs/kwaliteitsverhouding. Lithium-ion-accu’s en goede accumanagementsystemen zijn duur en dus kost een kwalitatief hoogwaardige elektrische motor meer dan een motorfiets met verbrandingsmotor. Zo niet, dan schort het meestal aan kwaliteit.

Kleine greep uit de collectie

Zero S - Action 01

Fluisterstil maar volop asfaltverscheurend koppel

Een van de merken die het wel redden is Zero. Het merk uit de Amerikaanse Santa Cruz County bracht in 2006 de eerste prototypen met een door henzelf ontwikkelde elektromotor, de Z-force. De motor heeft geen versnellingsbak nodig, omdat een elektromotor praktisch vanaf stilstand al 100% van zijn maximum koppel levert. De naam Zero is afkomstig van Zero-emission. Dat klopt, zolang je niet verder kijkt dan het voertuig zelf. De werkelijke emissie hangt immers af van de manier waarop de elektriciteit, waarmee je het voertuig laadt, wordt opgewekt. Zero zit in het hogere marktsegment, waardoor ze kwaliteit met elektrische aandrijving kan combineren. Zero is daardoor uitgegroeid van een start-up in een garagebox tot een internationaal gerespecteerd merk.

Zero Motorcycles 2020

Effortless Adventure. Just you, two wheels and a fist-full of always there torque for wherever the road takes you.