Deze vestiging heeft het Moto Morini dealerschap

MM_Logo-9b51bcab

Historie

In september 1937 werd moto morini opgericht in Bologna. Moto Morini begon met het maken van driewielers. Nadat de fabriek in de tweede wereldoorlog gebombardeerd was, begon Alfonso Morini opnieuw en kwam in 1946 met de eerste motorfiets, een 125cc geïnspireerd op een DKW RT! In de jaren 50 ging Moto Morini de racerij in met twee- en viertakten waarbij ook Agostini zijn eerste races in de jaren 60 reed op een Moto Morini.

Historie

In de jaren 60 gaat Moto Morini o.a. naar Amerika en blijft Moto Morini zeer succesvol in de racerij. Ze doen mee aan zowel cross- als wegraces van 100cc tot 250cc. In de jaren ‘70 komen ze met de bekende 3,5 en 500 V-Twin die in zowel weg- als enduro motorfietsen werden gebruikt. Vanaf de jaren ‘80 neemt Cagiva na Ducati ook Moto Morini.

_2MC0860s

Jaren later, nadat Moto Morini door hoger hand was omgezet naar een ontwikkelingsbedrijf koopt de Neef van Franco Morini in 1999 Moto Morini terug van Ducati. Moto Morini Spa wordt opgericht in 2003 en zo ontwikkelen ze in 2005 een 1200cc V-Twin met 140PK. Dit blok wordt in de volgende jaren gebruikt in de Corsaro, Milano en Super Scrambler. Nadat deze fietsen zijn omgekeurd naar de euro 4 norm wordt het bedrijf in 2018 over genomen door de Zhongneng Vehicle Group (sinds 1987). Dit bedrijf streeft er naar om het hart van de Gouden Adelaar in het merk te houden en komt nu met de 650cc euro-5 twin. Een blok dat in dezelfde fabriek wordt ontwikkeld als meerdere 650cc twins in de motorwereld. In 2021 en 2022 word dit blok geleverd in de nieuwe X-Cape.

1.2s

Fabriek

De Moto Morini showroom is in de fabriek in Trivolzio, net buiten Milaan. Onze originele en custom 1200cc V-Twins worden daar gemaakt en geassembleerd. De andere fabriek voor de 650cc twins staat in Taizhou, Zhejiang, China.