Italiaans genieten

"The perfect ride"

Bij Italianen komt de passie altijd voor de pasta. Dat resulteerde door de tijden heen in fantastische motorfietsen en regelmatig terugkerende (bijna) faillissementen. Ducati is ook zo’n bedrijf met een heel woelig verleden. De 750- en 860 cc (die 860’s werden met blije Italiaanse onbevangenheid ook als ‘900’in de markt gezet) L twins met hun door koningsassen aangedreven bovenliggende nokkenassen en Desmo klepbedieningstechniek zijn onbetaalbare iconen geworden. De ééncilinders zijn gezochte klassiekers.

Ducati

Nieuw voor 2019

Nieuwe modellen voor 2019 zijn de: Panigale V4 R, Diavel 1260 / S, Hypermotard 950 / SP, Multistrada 1260 Enduro, Multistrada 950 / S, Scrambler Icon, Scrambler Full Throttle, Scrambler Desert Sled, Scrambler Café Racer. De vernieuwde modellen zijn de Monster 821 stealth, Monster 25th Anniversary, Panigale V4 S Corse

38_Monster 821_UC34131_Low

il Mostro

Maar het succes voor Ducati begon in 1993 met de ‘Monsters’ (eigenlijk: ‘il Mostro’). Met die machines met hun tandriem aangedreven L twins greep Ducati terug op motorrijden zoals dat ooit geboren was: Basic, wendbaar en snel. De Monster familie groeide voorspoedig en de Monsters waren tot bijna 50% verantwoordelijk voor alle Ducati verkopen. De Multistrada’s werden andere topnummers uit de Ducati catalogus waarvan de modellen intussen ook voorzien zijn van alle denkbare digitale assistentiesystemen. De Hypermotards zijn de machines waarbij een adrenalineboost standaard wordt meegeleverd. Met de Panigale levert Ducati de intrigerende kruising tussen bruut gerelaxed en technologie die rechtstreeks afkomstig is uit de MotorGP-wereld. De Desmosedici Stradale 1103 cm3 motor is vervangen door de 998 cm3 Desmosedici Stradale R om te voldoen aan de motorinhoudslimiet van de WSBK regels.