
Nieuwe dimensie in stijl, prestaties en rijplezier
SUZUKI introduceert de GSX-8T en GSX-8TT
Suzuki Nederland introduceert twee gloednieuwe modellen in het populaire Street-segment: de GSX-8T en de GSX-8TT. Gebaseerd op de bekroonde GSX-8S, combineren deze motoren de befaamde rijeigenschappen met een tijdloos design en luxe afwerking.
Vanaf augustus 2025 staan de nieuwe modellen bij de MotoPort Suzuki dealer.

Design met oog voor detail

Technisch basis: de Suzuki GSX-8S
De GSX-8T en GSX-8TT zijn gebaseerd op de Suzuki GSX-8S, die wordt gewaardeerd om zijn uitgebalanceerde rijwielgedeelte, toegankelijke ergonomie en stabiele rijgedrag. De motor staat bekend als een veelzijdige naked bike met opvallend licht en wendbaar rijgedrag. Dankzij het stijve frame en de comfortabele, rechtop zitpositie is hij geschikt voor zowel sportieve ritten als dagelijks gebruik en lange ritten.
De vering van het model is sportief maar toch comfortabel afgestemd en biedt veel stabiliteit en controle op verschillende soorten wegdek. Deze vering wordt ook toegepast op de nieuwe GSX-8T en GSX-8TT modellen. Het 776c motorblok biedt veel koppel door de 270°-krukasconfiguratie en garandeert een trilling arme en gelijkmatige loop dankzij het Suzuki Cross Balancer Systeem.

Verschillen tussen de GSX-8T en GSX-8TT
De GSX-8T onderscheidt zich door zilverkleurige radiatorkappen met een rond eight-ball logo en een luxe ‘Tuck and Roll’ zadel voor optimaal comfort. De spiegels zijn geplaatst op de stuureinden, wat het zicht naar voren vergroot en het sportieve, naked-bike karakter van de 8T onderstreept. Een goudkleurige voorvork draagt bij aan een luxe uitstraling.
De GSX-8TT is voorzien van zadel met rode stiksels, een topkuip die extra windbescherming biedt en een onderkuip die bijdraagt aan een verbeterde aerodynamica en een strakker, gestroomlijnd design. De radiatorkappen met eight-ball logo zijn zwart en aan weerszijden van de topkuip zijn de LED-knipperlichten geïntegreerd welke tevens functioneren als dagrijverlichting.

Motorblok en rijhulpmiddelen
Beide modellen zijn uitgerust met een 776cc DOHC paralleltwin, met een 270°-ontstekingsinterval, wat zorgt voor een V-twin-achtig karakter. De Suzuki Cross Balancer-technologie beperkt trillingen en maakt dat het motorblok compact gebouwd is. Standaard zijn een Bi-directioneel Quickshifter (up & down), drie Rijmodi (A-B-C), tractiecontrole (drie standen en uit), Low RPM Assist en Suzuki Easy Start aanwezig. De motoren beschikken over een 5” TFT-display, USB-C lader, een 16,5 liter tank en een lichte en duurzame lithiumbatterij. Voor beginnende motorrijders is er een A2-variant beschikbaar zonder meerprijs.

Kleuren en beschikbaarheid
- QSY – Candy Burnt Gold
- QVP – Metallic Mat Steel Green
- YVK – Metallic Mat Black No.2.
- QU5 – Pearl Mat Shadow Green
- YVB – Glass Sparkle Black.