Jolanda---Tips-van-de-Pro

Jolanda - MotoPort Assen

“Handschoenen en regen, een verhaal apart”

"Gore-Tex staat qua ademende eigenschappen op eenzame hoogte. Het is dus ideaal voor het waterdicht maken van handschoenen. Een probleem dat daarbij kan optreden is, dat de binnenvoering bij nat weer aan je vingers blijft plakken als je je handschoen uittrekt. Dan zit de binnenhandschoen binnenstebuiten en krijg je de handschoen niet meer aan. MotoPort introduceerde daarvoor eerder al de X-TRAFIT-technologie, waarbij de voering en de Gore-Tex binnenhandschoen bij de vingertoppen vastzitten. De overtreffende trap daarvan is + Gore Grip technologie, waarbij de binnenhandschoen en de voering met het buitenmateriaal is gelamineerd. Daardoor blijft de voering altijd “in positie” en biedt de handschoen bovendien een goede en prettige grip op de handvatten. DANE + Gore Grip handschoenen zijn bij MotoPort verkrijgbaar vanaf € 119,-."

Nienke MotoPort Express Hoogezand - MotoPort

Nienke - MotoPort Express Hoogezand

"Maak je vizier voorzichtig schoon"

Een vizier moet niet alleen de wind en vliegen uit je ogen houden. Ook steentjes en andere voorwerpen die onder de wielen van een auto wegspringen moeteno p het vizier afketsen. De kunststof moet daarom niet alleen heel sterk, maar ook behoorlijk flexibel zijn. Daarom zitten er zogenaamde 'weekmakers' in de kunststof en mag je een vizier niet met alle soorten schoonmaakmiddelen reinigen. Veel ruitenreinigers bevatten amonia en alcohol. Die kunnen de weekmakers in je vizier beschadigen. Het vizier wordt dan bros en breekbaar en dat is gevaarlijk. Daarom kun je het vizier het beste schoonmaken met een microvezeldoek en een speciale viziereiniger als Muc-Off Helmet & Visor Cleaner of Pinlock Visor Clear. Dan weet je zeker dat je je vizier niet beschadigt. Heb je dat niet voorhanden dan kun je het vizier met gewoon afwasmiddel afwassen. Niet met doekjes over de binnenkant wrijven, dan beschadigt de anti-condens-coating! Blijft je vizier 'troebel', dan zit het waarschijnlijk vol krasjes. Dan ben je aan een nieuw vizier toe. In de World of Helmets van MotoPort kunnen ze een nieuw vizier voor je monteren en eventueel voorzien van een Pin-Lock anticondens binnenvizier. Ook kun je daar je helm even op de Helmfresh parkeren, dan ga je met een veilige, schone helm weer op pad.

Jose---MotoPort-Rotterdam

Jose - MotoPort Rotterdam

"Een slot veroudert ook"

Het klinkt raar, maar een slot heeft niet het eeuwige leven. Het dievengilde ontwikkelt steeds nieuwe manieren om sloten te kraken. Slotfabrikanten zijn doorlopend bezig om hun sloten ingewikkelder, sterker en slimmer te maken, waardoor ze de dieven een stap voor blijven. Een oud slot is dus gemakkelijker te kraken dan een nieuw, modern slot. Om die reden vervalt de ART-goedkeuring van een slot na een paar jaar. Zolang je niet van motor wisselt is dat – voor de verzekering - geen punt, maar als je een andere motor koopt eist de verzekering vaak dat je er ook een slot met een recente ART-goedkeuring bij koopt. Overigens eisen sommige verzekeringsmaatschappijen dat je motor altijd met een extra slot wordt beveiligd, ook als  die thuis in een afgesloten garage staat. Soms zelfs 'aard en nagelvast'. Kijk dus goed jouw polisvoorwaarden na en zorg dat je aan de voorwaarden voldoet!

Meer proftips

‘ Laat je Pinlock en je helm checken ’

Paula - MotoPort Wormerveer
"Bij koud en nat weer ligt condensvorming op de loer. Gelukkig zijn er goede oplossingen om dit tegen te gaan. Met een pinlock insert maak je van je vizier een soort Thermopane ruitje. De insert absorbeert vocht en voorkomt dat dit tegen het koude buitenvizier aan komt." -  Lees meer

'Geef je pak een grote beurt'

Marcel - MotoPort Zelhem
'Ook voor een motorpak geldt dat het ‘s winters veel vuil te verwerken krijgt. Dat maakt je pak niet alleen smoezelig, het hindert ook de waterafstotende werking van de Cordura en het blokkeert op den duur de poriën van de Gore-Tex laag, waardoor de ademende werking minder wordt" - Lees meer